June 27, 2013

vlierbloesemlimonade



























Wij hebben hier al jaren een vlierboom in de tuin. Buiten vlierbessensiroop had ik geen idee wat ik daarmee kon aanvangen. Tot ik een recept van vlierbloesemlimonade tegenkwam. 
Erg gemakkelijk om te maken en lekker. De vlierbloesem geeft een erg subtiele smaak.

Ingrediƫnten:
Stuk of tien gewassen vlierschermen
3 citroenen
ongeveer 3 liter water
3 eetlepels suiker (of meer)

Doe alles in een grote schaal en laat dit een dag of twee goed trekken. Zeef alles en doe het in een fles.
Koel serveren op een warme dag.

3 comments:

  1. Mmm, klinkt lekker! Ik vraag het me elk jaar af wanneer die bloesems in bloei staan, of ik er niks van zou kunnen fabriceren! Dit is het :-)

    ReplyDelete
  2. Het is volgens mij beter om de bloemschermen niet te wassen, want het is net het stuifmeel dat die specifieke smaak geeft. Ik giet voor het inkoken alles eens door een doek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat kan zeker kloppen. Er zijn talrijke manieren waarop je limonade kan maken.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...